integrale kwaliteitszorg

 - integrale kwaliteitszorg
 - total quality management
 - la gestion de la qualité totale
 - Qualitätsmanagement


Integrale kwaliteitszorg is een methode van voortdurende aandacht voor verbetering van een organisatie in al haar onderdelen, haar producten, diensten en processen. TQM is gebaseerd op leiderschap bij het topmanagement en draagvlak bij de medewerkers van alle afdelingen van de organisatie en gericht op het produceren en leveren van producten en diensten die voldoen aan de kwaliteitseisen, zoals deze door klanten worden gesteld. TQM is zowel een visie (filosofie) als een set instrumenten.
Bron: Kennisconsult

Het beheersen van alle factoren die de tevredenheid van de gebruiker/ klant kunnen beïnvloeden. De doelstellingen van totale kwaliteitsbeheersing zijn tweeledig en nauw met elkaar verbonden. Het operationele doel is om het streven naar kwaliteitsverbetering te ondersteunen terwijl de doelstelling eenvoudigweg perfectie (of geen gebreken: zero defects) is..
Bron: www.angelfire.com/ca/vlietstra/LOGISTIC.pdf



A management philosophy that involves everyone in an organization in controlling and continuously improving how work is done in order to meet customer expectations of quality.
Also, the management practice of continuous improvement in quality that relies on active participation of both management and employees using analytical tools and teamwork.
The management of a process to maximize customer satisfaction at the lowest cost.
source: How to measure performance, A handbook of techniques and tools, Oak Ridge Associated Universities

Total quality management has the whole organization working together to give products with guaranteed high quality. It aims at systematically improving the quality of products until the organization makes products of perfect quality.
Source: Michael Armstrong, A Handbook of Management Techniques

A comprehensive management process focusing on the continuous improvement of organizational activities to enhance the quality of the goods and services supplied.
Source: Adnan, MBA: HR Glossary from A to Z

An organization-wide management approach centered on quality, based on the participation of all its members and aiming at long-term success through customer satisfaction, and benefits to all members of the organization and to society. Total Quality Management consists of planning, organizing, directing, control, and assurance. [After ISO 8402]
source: ISTQB, Standard glossary of terms used in Software Testing, version 2.1
http://www.erikvanveenendaal.nl/NL/files/ISTQB%20Glossary%20of%20Testing%20Terms%202.1.pdf

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 27-11-2018
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over integrale kwaliteitszorg

Literatuur
(2)
Lessen
(1)
Gereedschap
(2)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar integrale kwaliteitszorg

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     integrale kwaliteitszorg
     total quality management
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.