attraction-selection-attrition framework

 - attraction-selection-attrition framework
 - attraction-selection-attrition framework


Volgens Schneider (1987) wordt het organisatiegedrag met name bepaald door de mensen in de organisatie en in veel mindere mate door omgevingsfactoren, technologie en organisatiestructuur. Het organisatiegedrag wordt met name in stand gehouden door een cyclus van:
- aantrekken (mensen solliciteren als ze denken dat de organisatie bij hen past):
- selecteren (organisaties stellen op hun beurt mensen aan die bij haar passen)
- opstappen/wegwerken (als men niet happy is met elkaar gaat men uit elkaar als het kan. Hierdoor wordt de bemanning weer een stukje homogener.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 13-12-2018
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over attraction-selection-attrition framework

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar attraction-selection-attrition framework

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     attraction-selection-attrition framework
     attraction-selection-attrition framework
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.