lemon market theory

 - lemon market theory
 - lemon market theory


In 1970 George Akerlof published a ground braking paper about the consequences of information assymetry. The full title is : 'The Market for Lemons: Quality Uncertainty and the Market Mechanism'.
In markets where it is impossible to asses the quality of a product/service, where, so to say the seller of the product has more information than the buyer, the market will gradualy deteriorate and maybe even eventually dissapear altogether. more
source: York University

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 19-01-2016
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Verder zoeken naar lemon market theory

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     lemon market theory
     lemon market theory
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.