theorie van impression management

 - theorie van impression management
 - theory of impression management


Theorie van Erving Goffman die er van uit gaat dat iemand zich op een zodanige wijze aan zijn omgeving presenteert, dat de reacties uit de omgeving voorspelbaar en beheersbaar zijn.
Bron: Kennisconsult



Impression management (IM), originated by Erving Goffman (1959), describes a central aspect of role theory: how individual actors create, maintain, defend, and often enhance their social identities through assumptions, settings, props, and scripts in a play metaphor (Dillard et al 2000, Goffman 1959, and Schlenker 1980). IM explains the motivations behind complex human interactions and performances. more
source: York University

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 12-02-2012
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar theorie van impression management

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     theorie van impression management
     theory of impression management
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.