expectation confirmation theory

 - expectation confirmation theory
 - expectation confirmation theory


Theorie waarin wordt verondersteld dat de mate van tevredenheid van een koper over de aanschaf van een bepaald goede mede afhangt van de mate waarin het product voldoet aan de verwachtingen.
Bron: Kennisconsult


Expectations-confirmation theory posits that expectations, coupled with perceived performance, lead to post-purchase satisfaction. This effect is mediated through positive or negative disconfirmation between expectations and performance. If a product outperforms expectations (positive disconfirmation) post-purchase satisfaction will result. If a product falls short of expectations (negative disconfirmation) the consumer is likely to be dissatisfied (Oliver, 1980; Spreng et al. 1996). more
source: York University

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 15-02-2015
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar expectation confirmation theory

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     expectation confirmation theory
     expectation confirmation theory
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.