theorie over de verspreiding van innovaties

 - theorie over de verspreiding van innovaties
 - diffusion of innovations theory
 - théorie de la diffusion des innovations
 - Verbreitung der Innovationstheorie


Theorie van Rogers waarin wordt gesteld dat de bereidheid van individuele consumenten om een bepaalde innovatie te accepteren verschilt. Rogers onderscheidt hierbij vijf categorieën: innovators, vroege adopters, vroege meerderheid, late meerderheid en achterblijvers.
Bron: Kennisconsult


DOI theory sees innovations as being communicated through certain channels over time and within a particular social system (Rogers, 1995). Individuals are seen as possessing different degrees of willingness to adopt innovations and thus it is generally observed that the portion of the population adopting an innovation is approximately normally distributed over time (Rogers, 1995). Breaking this normal distribution into segments leads to the segregation of individuals into the following five categories of individual innovativeness (from earliest to latest adopters): innovators, early adopters, early majority, late majority, laggards (Rogers, 1995). more
source: University of Twente

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 16-12-2018
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Meer over theorie over de verspreiding van innovaties

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar theorie over de verspreiding van innovaties

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     theorie over de verspreiding van innovaties
     diffusion of innovations theory
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.