- cognitive load theory
- cognitive load theory
De cognitive load theory (John Sweller) gaat er van uit een beperkte capaciteit van het korte termijngeheugen
en een grote capaciteit van het lange termijngeheugen. De theorie geeft richtlijnen over hoe
informatie zodanig gepresenteerd kan worden (bijvoorbeeld in de vorm van schema's), waardoor men
ondanks de beperkte capaciteit van ons werkgeheugen toch veel informatie kan verwerken en opnemen.
Bron: Kennisconsult
Cognitive load theory was most extensively developed by John Sweller (1988)
as part of his research on problem solving. The theory proposes that learning
can be enhanced by presentation of information. The theory assumes a limited
working memory and a virtually unlimited long-term memory. Schemas, which
categorize information by the manner in which it will be used, are acquired over
time and repeated exposure to related problems, are automated as rules, and
stored in the long-term memory for recall when needed. Although working memory
is shown to only process a limited number of items at a time (approximately
seven), it treats schemas – which may be incredibly detailed and complex and
represent a large body of information—as one item. Thus, structuring information
so that the learner can quickly develop schemas and automated rules to store in
the long term memory enhances knowledge acquisition and performance.
more
source:
York University
Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.
Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.