cognitive load theory

 - cognitive load theory
 - cognitive load theory


De cognitive load theory (John Sweller) gaat er van uit een beperkte capaciteit van het korte termijngeheugen en een grote capaciteit van het lange termijngeheugen. De theorie geeft richtlijnen over hoe informatie zodanig gepresenteerd kan worden (bijvoorbeeld in de vorm van schema's), waardoor men ondanks de beperkte capaciteit van ons werkgeheugen toch veel informatie kan verwerken en opnemen.
Bron: Kennisconsult


Cognitive load theory was most extensively developed by John Sweller (1988) as part of his research on problem solving. The theory proposes that learning can be enhanced by presentation of information. The theory assumes a limited working memory and a virtually unlimited long-term memory. Schemas, which categorize information by the manner in which it will be used, are acquired over time and repeated exposure to related problems, are automated as rules, and stored in the long-term memory for recall when needed. Although working memory is shown to only process a limited number of items at a time (approximately seven), it treats schemas – which may be incredibly detailed and complex and represent a large body of information—as one item. Thus, structuring information so that the learner can quickly develop schemas and automated rules to store in the long term memory enhances knowledge acquisition and performance. more
source: York University

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 14-10-2014
Thema: *niet toegekend*
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):
Gerelateerde begrippen:

Meer over cognitive load theory

Literatuur
(0)
Lessen
(0)
Gereedschap
(0)
Multimedia
(0)
De praktijk
(0)
Experts
(0)
Links
(1)

Verder zoeken naar cognitive load theory

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     cognitive load theory
     cognitive load theory
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.