kwantitatief marktonderzoek

 - kwantitatief marktonderzoek
 - quantitative market research


Marktonderzoek, uitgevoerd bij een dusdanig groot aantal respondenten dat statistisch betrouwbare informatie beschikbaar komt, die gebruikt kan worden om algemeen consumentengedrag te voorspellen. De informatie heeft betrekking op ondermeer gebruikerswensen op uiteenlopend niveau, tevredenheid met reeds bestaande producten, voorkeuren voor bepaalde producten, wensen ten aanzien van nieuwe producten, merken-/producten-trouw, e.d. Met kwantitatief onderzoek wordt geprobeerd onzekerheden tijdens de ontwikkelfase weg te nemen.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 31-03-2012
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar kwantitatief marktonderzoek

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     kwantitatief marktonderzoek
     quantitative market research
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.