kwalitatief marktonderzoek

 - kwalitatief marktonderzoek
 - qualitative market research


Marktonderzoek dat wordt uitgevoerd met een zeer beperkte groep respondenten, die in de diepte ondervraagd worden, teneinde een idee te krijgen van hun opvattingen en intenties. Kwalitatief marktonderzoek wordt vaak toegepast om ideeen en concepten te toetsen. De resultaten zijn niet representatief voor de markt in zijn geheel. Kwalitatieve onderzoeksresultaten geven aan waarom en tegen welke condities mensen eventueel bereid zijn een bepaald product aan te schaffen, terwijl kwantitatief onderzoek een beeld geeft van het aantal potentiele kopers.
Bron: Kennisconsult

Kennisconsult
Laatst bijgewerkt: 31-03-2012
Thema: ontwikkeling
Dit begrip is gekoppeld aan de volgende thema(s):

Verder zoeken naar kwalitatief marktonderzoek

Selecteer hieronder het begrip in de taal waarin u verder wil zoeken. Vervolgens verschijnen de beschikbare zoekvragen voor die taal.

     kwalitatief marktonderzoek
     qualitative market research
Algemeen
(20)
Literatuur
(28)
Lessen
(9)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(21)
De praktijk
(13)
Algemeen
(15)
Literatuur
(18)
Lessen
(7)
Gereedschap
(6)
Multimedia
(17)
De praktijk
(14)

Heeft u opmerkingen/suggesties omtrent dit begrip? Klik hier om deze door te geven.